— Forum Univerzity Karlovy
— Vzorník písma TypeTogether
— Finanční management
— Právní rádce
— HRM
— Moderní řízení
— Bankovnictví
— Česká literatura
— Development News
— Divadelní noviny
— Filosofický časopis
— Facility Manager
— Building Letters Three
— Esprit
— Folklor
— Akce cihla 2006
— Respekt
— Magazín Klubu Vltava
— Bosal News
— Beverage & Gastro
— Taneční zóna
— Pozor
— MVV news
— Volkswagen magazín
Časopis Pozor vycházel v České republice v roce 1996.
Anglicky psaný měsíčník vydávala skupina Američanů sdružených kolem
šéfredaktorky Elizabeth Cornell. Grafická úprava prvních čísel vznikla pod
vedením grafika Simona Graye, od pátého čísla se jí ujal Angličan Tony
Oleksewitz vystupující pod nejrůznějšími pseudonymy. V té době již grafickou
produkci časopisu mělo na starosti studio Mowshe. Od osmého čísla byl
artdirectorem Filip Blažek. („Typografie časopisu byla postavená na
experimentální hře s písmem, zejména u titulků, a na záměrných chybách, drobných
nedokonalostech, špatném soutisku, nepatrně pootočených řádcích apod. K tomu se
nehodily dokonalé tvary počítačových písem, které byly tehdy u nás na trhu.
Shodou náhod jsem v antikvariátu na Újezdě narazil na předlohy písem Aloise
Studničky z konce 19. století. Naprosto si mě získal jeho úzký grotesk
postavený na zdánlivě dokonalých geometrických tvarech. Písmo přesně sedělo do
mé vize časopisu Pozor, a tak jsem ho naskenoval, zvektorizoval a převedl
pomocí Fontographeru do podoby fontu Pozorius. Písmo se v časopisu skvěle
osvědčilo. V malých velikostech působilo téměř dokonale, při zvětšení
naopak vynikly drobné chyby v kresbě původních předloh, které jsem záměrně
ponechal. Pro další číslo jsem pak dodělal podle Studničkových předloh ještě
patkové písmo, poději nazvané podle tvůrce Studničkova antikva. Opět jsem se
snažil zachovat autentický ráz původní kresby.“ — F. B.) Každé číslo
časopisu Pozor vznikalo vždy asi čtrnáct dní. Výjimkou je pouze číslo stříbrné,
jež mělo dvojnásobný rozsah. Časopis byl tištěn vždy černou a jednou přímou
barvou, fotografie byly tedy reprodukovány buď černobíle, nebo coby duplex.
Právě ten se stal pro tento časopis typickým, neboť jsme s tímto způsobem
reprodukce hodně experimentovali. Patrné to je zejména u stříbrného
čísla. Dvanáctým číslem se roční existence časopisu uzavřela a třinácté číslo už zůstalo jen rozpracované v počítači.